.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سند توليد برنج در كشور بايد طراحي شود

سند توليد برنج در كشور بايد طراحي شود

محمدرضا جهانسوز، معاون بهبود توليدات گياهي وزارت جهاد كشاورزي در جلسه بررسي وضعيت برنج و ساير محصولات كشاورزي استان خواستار بازسازي شبكه توليد و توزيع محصولات شد و گفت: برنج با شرايط سنتي و هزينه‌هاي بسيار بالاي داشت و برداشت توليد مي‌شود كه صرفه اقتصادي ندارد.

جهانسوز با بيان اينكه شاليكاري بايد منفعت دار شود، گفت: مكانيزاسيون برنج كشور در حد صفر است كه با اعتباري بالغ بر ۵ ميليارد تومان مي‌توان تحولي بزرگ درآن ايجاد كرد. وي بر نوسازي زيرساخت صنعت داخل تاكيد داشت و افزود: هر جا كه مكانيزاسيون وارد شود هزينه‌ها يك دوم تا يك سوم كاهش مي‌يابد.

جهانسوز پايين آمدن قيمت محصولات كشاورزي و كاهش هزينه‌ها را لازم و ملزوم يكديگر دانست و يادآور شد: براي رسيدن به حد مطلوب، همكاري و كمك نياز است لذا بايد تدبير شود هر جا كه تعرفه اخذ مي‌شود، صرف زيرساخت‌ها گردد.

وي بيان كرد: رمز پايداري توليد، مصرف مناسب و درحد مطلوب براي مصرف كننده است و اگر توليدكندگان توجه به مصرف‌كنندگان نداشته باشند، پايداري حاصل نخواهد شد.

جواد پورآقايي اردكاني، مشاور معاونت توسعه بازرگاني داخلي وزارت بازرگاني نيز در اين جلسه گفت: براي خروج از وضعيت كنوني برنج اقدام‌هاي عاجلي از سوي وزارت بازرگاني صورت گرفت كه ممنوعيت وارادت برنج و خريد ارقام پرمحصول توسط شركت غله از جمله اين اقدامات مي‌باشد. وي خواستار طراحي سند توليد برنج در كشور شد و خاطر نشان كرد: براي رسيدگي به امور هر يك از اقلام كشاورزي بايد كارگروه تخصصي تشكيل شود تا با كار كارشناسي برنامه‌ريزي بهتري براي آينده گردد.

پورآقايي به ميزان برنج مورد نياز دانشگاه‌ها و نيروهاي مسلح اشاره كرد و گفت: براي فروش برنج داخلي چند كارخانه در استان معرفي شود تا با ارائه برنج مرغوب و متناسب، نياز آنان را تامين كند. وي خواستار متولي خاصي در بحث خريد برنج شد و افزود: با قراردادن تسهيلات لازم در اختيار تعاوني‌هاي روستايي، اين تعاوني برنج‌هاي انبار شده در دست توليدكنندگان را براي مصرف سال آينده خريداري كند كه در اين صورت متولي خاصي هم پيدا مي‌كند.

مشاور معاونت توسعه بازرگاني داخلي وزارت بازرگاني گفت: فرهنگ عرضه كالا تغيير يافته و بسته‌بندي محصولات با قيمت و كيفيت مناسب باب شده است و براي نگهداري نيز دستگاه‌هاي سرت و سردخانه در حال احداث مي‌باشد. وي تصريح كرد: بخشي از تسهيلات براي ايجاد انبار و سردخانه توسط وزارتخانه پرداخت مي‌شود و بخشي ديگر كه در حيطه اختيار ما نباشد، تلاش خواهد شد تا در سفرهاي استاني هيات دولت، بودجه خاصي براي آن در نظر گرفت.

در پايان لازم به ذكر است كه اعمال شدن تعرفه‌هاي كشاورزي، جلوگيري از ورود قاچاق محصولات، خريد مدت دار برنج از سوي وزارتخانه‌ها ، تسريع تصويب قانون افزايش بهره‌وري محصولات، خريد برنج توسط اتحاديه تعاوني روستايي، اجراي سياست منسجم در ارتباط با واردات برنج، ممنوعيت وارادات و تبليغ برنج خارجي، مدرنيزه كردن برنج، معرفي برنج مرغوب و متناسب با ذائقه مردم از سوي وزارت كشاورزي براي كاشت به كشاورزان و كاهش هزينه‌هاي كاشت، داشت و برداشت از جمله مشكلات، مسائل و تقاضاهاي مطرح شده توسط اتحاديه‌هاي كشاورزي حاضر در اين جلسه بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.